-
מהו טיפול בהבעה ויצירה?
טיפול בהבעה ויצירה הוא טיפול רגשי ונפשי העושה שימוש בטכניקות מגוונות של אמנות כמו ציור, דרמה, תנועה וסיפור. הוא משלב מחשבה וטכניקות מתחום הפסיכולוגיה והפסיכותרפיה, לצד תאוריות הנוגעות לתהליכי יצירה ולמאפיינים השונים של חומרי האמנות והשימוש בהם.
-
עבודה עם ילדים בעלי הפרעה בוויסות החושי
כיצד מאפיינים הפרעה בויסות החושי לעומת רגישות חושית בלבד? מעט על ההבדלים ומתי צריך לגשת לאבחון וטיפול
-
עבודה בשיטת ה-"רמזור" עם ילדים תנועתיים
מה עושים עם ילדים תנועתיים, שזזים כל הזמן? שיטת ה"רמזור" מאפשרת להם ולנו לדעת מתי לעצור, לחשוב ולפעול באופן מתאים
-
כיצד מסייעים לאחיזה נכונה של עפרון?
ילדים רבים מתקשים במוטוריקה עדינה ובכלל ובאחיזת עפרון בפרט. ניתן לסייע להם לא רק בלימוד אחיזה בפועל, אלא בהכנה נכונה של המערכת המוטורית
-
-
התפתחות המשחק אצל ילדים עם אוטיזם
למשחק ישנו תפקיד מכריע בהתפתחותם של ילדים. קראו על התפתחות המשחק וכיצד הוא בא לידי ביטוי אצל ילדים עם אוטיזם
-
זיהוי הבעות פנים ורגשות אצל ילדים עם אוטיזם
אחד הקשיים הבולטים אצל ילדים עם אוטיזם הינו הקושי לקרא הבעות פנים. קראו מדוע וכיצד ניתן לסייע
-
כיצד נלמד ילדים עם אוטיזם על זהירות בדרכים
לילדים עם אוטיזם שאינם מתקשרים באמצעות שפה ובעלי קושי התנהגותי, כיצד ניתן לסייע בלמידה של זהירות בדרכים ומסכנות בכלל
-
חשיבות הסמלים לילדים עם אוטיזם
לסמלים חשיבות רבה עבור ילדים עם אוטיזם, כיוון שהם מאפשרים להם להתנהל בבטחון בעולם. קראו כיצד ניתן לסייע לילדים עם אוטיזם להחזיר את תחושת הבטחון באמצעות סמלים ותמונות.
-
"לא רוצה להתחפש!" – פורים בחינוך המיוחד
ילדים רבים, עם אוטיזם וגם בלי, לא אוהבים להתחפש. קראו מדוע וכיצד לסייע, אם בכלל
-
חשיבות עבודה מערכתית בטיפול במשפחות לילדים עם אוטיזם
כדי לבנות תוכנית טיפולית עבור ילד עם אוטיזם, חשוב להבין כי אוטיזם משפיע על מכלול תפקודים גופניים ונפשיים. קראו כיצד אנו במרכז תמר בונים תכנית טיפולית לילדים עם אוטיזם
-
עבודה עם הורים לילדים עם אוטיזם
הולדתו של ילד בעל צרכים מיוחדים במשפחה היא חויה מורכבת, המעוררת תחושות מעורבות. קראו כיצד לסייע להורים לילדים עם אוטיזם.
-
חשיבות השגרה וסדר היום לילדים עם אוטיזם
כל הילדים, וגם המבוגרים, זקוקים לחוויה של הכלה שאותה מאפשרת השגרה. קראו כיצד לסייע לילדים עם אוטיזם לשוב לשגרה
-
מהו אוטיזם? – הגדרה ומאפיינים
אוטיזם היא הפרעה בהתפתחות התקינה של הילד. היא מגיעה כקשת (ספקטרום) של מאפיינים שכולם נוגעים ליכולת של הילד להסתגל לסביבה חברתית ולייצר בה קשרים עם אחרים.
-
חוזרים למסגרת החינוכית – כיצד נכין את ילדינו ואת עצמנו?
כיצד נכין את ילדינו ואת עצמנו לקראת החזרה למסגרת ולשגרה? מספר טיפים להורים.
-
כיצד לעזור לילדים בשעת חירום
מצבי חירום גורמים לעלייה בחרדה. הכנסו כדי ללמוד איך לעזור לילדכם להתמודד עם קשיים בעיתות משבר.
-
פעילויות מוטוריות בבית עם הילדים
במקום לרבוץ מול המסכים, הכנו עבורכם 6 רעיונות למשחקים שניתן לשחק יחד עם הילדים בבית
-
גמגום אצל ילדים – 5 הדיברות להורים
גמגום התפתחותי מופיע לרוב בזמן התפתחות השפה אצל ילדים. על אף זאת, חשוב לפנות לטיפול והדרכה ברגע הופעת הגמגום ליצירת סביבה מעודדת שטף ומניעת חוויה שלילית.
-
לשחק עם הילדים? קל!
למשחק משותף ישנה חשיבות רבה ביחסי הורה-ילד. מומחי מרכז תמר מייעצים כיצד לעשות זאת
-
הכל על הקול
ילדינו מדברים, שרים ולא מעט צועקים. כיצד נעזור להם לשמור על קולם ולהמנע מצרידות ושחיקת מיתרי הקול?
מרכז תמר > מאמרים