תמונה: אבחון פסיכו-דידקטי

אבחון פסיכו-דידקטי

מטרת האבחון הפסיכו-דידקטי היא לגלות תמונה רחבה של יכולות הלמידה, רמת האינטילגנציה ומידת התפקוד הרגשי של המאובחן, ולעמוד על הקשרים שביניהם. האבחון הפסיכו-דידקטי נועד גם להוסיף מידע על התפקוד הרגשי והאינטילגנציה לאבחון דידקטי קיים. באמצעות אבחון זה ניתן לאתר פערים במיומנויות הלמידה הבסיסיות ולזהות לקויות למידה, וקשיים רגשיים בהקשר הלימודי. במרכז תמר האבחון הפסיכו-דידקטי נערך ע"י פסיכולוגים חינוכיים מומחים ובעלי ניסיון רב.

האבחון הפסיכו-דידקטי במרכז תמר כולל:

  1. הערכת אינטליגנציה וכישורי חשיבה.
  2. העברת סוללת מבחנים נוירו-פסיכולוגיים בתחומי: תפיסה חזותית, מהירות פסיכו-- מוטורית, ביצוע גרפו-מוטורי, זיכרון, תפקודי קשב, הבחנה שמיעתית, תפיסה כמותית ורצף.
  3. הערכת הישגי למידה: הערכת טכניקת קריאה, הבנת הנקרא, מרכיבי הקריאה, מרכיבי הכתיבה, הבעה בכתב ואסטרטגיות למידה.
  4. הערכת תפקוד רגשי.

הליך האבחון במרכז תמר

האבחון הפסיכו-דידקטי נערך על פני מספר מפגשים (עפ"י התקדמותו ומצבו של הילד). משך האבחון כ: 6 שעות. המפגש הראשון מוקדש ולהכרת הילד והוריו ולקבלת מידע מקיף בנוגע לתפקודו ולקשיים איתם מתמודד המאובחן. שלב האבחון, הכולל את העברת המבחנים, נמשך מספר מפגשים עפ"י יכולתו ומצבו של המאובחן. מפגש סיכום האבחון יתקיים לאחר שנותחו תוצאות המבחנים השונים וימסר פירוט על רמת האינטליגנציה, רמת התפיסות וההישגים השונים והתייחסות לכוחות ולקשיים הרגשיים. סיכום האבחון יכלול אבחנה מבדלת לגבי הגורמים לקשייו של המאובחן תוך התייחסות לכלל ההיבטים הלימודיים,ההתפתחותיים והרגשיים.

למי מתאים אבחון הפסיכו-דידקטי?

האבחון מתאים לבני כל הגילאים: ילדים לפני גיל בית הספר, תלמידי בי"ס יסודי, תלמידי חטיבת ביניים ותיכון, סטודנטים ובוגרים. מומלץ לבצע אבחון פסיכו-דידקטי כאשר יש צורך ורצון להבין באופן מעמיק יותר את מקורם של קשיי הלמידה. האבחון הפסיכו-דידקטי נותן מענה במקרים בהם יש סבירות שקשיים רגשיים משפיעים על רמת התפקוד בלימודים. את האבחון הפסיכו-דידקטי מומלץ לעבור לאחר שאיש מקצוע פגש את המאובחן ואת הוריו, הבין את הקשייו והמליץ כי זהו האבחון המתאים ביותר.

במרכז תמר ניתן לקיים פגישות ייעוץ ללא עלות.

לפרטים נוספים צרו קשר

עוד על: אבחון וטיפול בלקויות למידה