באנר: אבחון דידקטי

אבחון דידקטי

מטרת האבחון הדידקטי היא לאתר לקויות למידה המתבטאות בקשיים לימודיים של הילד או המתבגר. תלמידים עם לקויי למידה יוגדרו ככאלו כאשר קיים פער משמעותי ומתמשך בין השגיו הלימודיים של התלמיד לבין ההישגים המצופים ממנו בהתאם לגילו ולכישוריו האינטלקטואלים כפי שנמצאו במבחני משכל אובייקטיבים.

האבחון הדידקטי כולל:

  1. הערכת היכולות המילוליות והצורניות.
  2. העברת סוללת מבחנים בתחומי: תפיסה חזותית, חזותית- מוטורית, זיכרון, סינון קשר, הבחנה שמיעתית, תפיסה כמותית ורצף.
  3. הערכת הישגי למידה: הערכת טכניקת קריאה, הבנת הנקרא, מרכיבי הכתיבה, ביטוי בכתב ואסטרטגיות למידה.
  4. אבחון תחומי למידה ספציפיים כמו מתמטיקה ואנגלית.

הליך האבחון במרכז תמר

הליך האבחון מתחיל במילוי שאלונים ע"י המורה במערכת החינוכית וההורים. לאחר מילוי השאלונים, המאובחן והוריו מוזמנים לפגישת היכרות (אינטייק) עם המאבחן הדידקטי על מנת להכיר את קשייו של המאובחן ולודא שהאבחון הדידקטי מתאים עבור המאובחן. לאחר פגישת ההיכרות מועברת סוללת המבחנים אשר מרכיבים את האבחון הדידקטי ומותאמים עפ"י גילו של המאובחן. לאחר ניתוח התוצאות נקבעת פגישת סיכום אשר בה מוסברים החוזקות והקשיים של המאובחן ומומלצת תוכנית לשיפור אסטרטגיות למידה במידת הצורך.

למי מתאים אבחון דידקטי?

האבחון הדידקטי מתאים לילדים ומתבגרים אשר חווים קשיים לימודיים אשר אינם נובעים מקשיים רגשיים או מרמת אינטילגנציה נמוכה. מומלץ לבצע אבחון דידקטי כאשר יש צורך ורצון להבין באופן מעמיק קושי בתחום מסויים. את האבחון הדידקטי מומלץ לעבור לאחר שאיש מקצוע פגש את המאובחן ואת הוריו, הבין את הקשייו והמליץ כי זהו האבחון המתאים ביותר. במרכז תמר ניתן לקיים פגישות ייעוץ ללא עלות.

 

לפרטים נוספים צרו קשר

עוד על: אבחון וטיפול בלקויות למידה