באנר: מאמרים

כיצד לבחור חוג ספורט עבור ילדיכם?

פעילות גופנית ידועה בחשיבותה ובתרומתה לאורח חיים בריא ולמניעת מחלות.

השתתפות בחוגי ספורט מגילאים צעירים תורמת גם למגוון אספקטים נוספים כגון: משמעת, עבודה בצוות, התמודדות עם קשיים ועוד.

על מנת "לקצור את פירות הפעילות הגופנית" בעתיד, ניתן ואף רצוי להתחיל בפעילות גופנית בגיל 4.

אבל איך ניתן לדעת מהו סוג הספורט שמתאים לילד?

הכנו עבורכם 8 טיפים שיעזרו לכם לכוון את ילדיכם:

  1. נסו לחשוף את ילדיכם למגוון סוגי ספורט.
  2. שתפו את ילדכם בבחירת ענף הספורט- ילדכם יבחר ללכת לענף ספורט שבו הוא נהנה ומתעניין ושבו הוא חווה הצלחות.
  3. העדיפו ענפי ספורט שבהם ההשתתפות מובטחת כגון שחייה או התעמלות, על פני ענפי ספורט תחרותי שבו רק הטובים משחקים.
  4. העדיפו ענפי ספורט שההשתתפות חשובה מהפסד או ניצחון.
  5. העדיפו ענפי ספורט שמעודדים עבודה סימטרית של גפיים עליונות או תחתונות כגון ריצה או רכיבה על אופניים, על פני ענפי ספורט שמעודדים עבודה א-סימטרית כגון טניס, כדורסל או כדורגל.
  6. המתינו עם התאמת ענף הספורט לנתונים הגופניים של ילדיכם- ילד גבוה בגיל ארבע לא בהכרח יהיה גבוה גם בגיל 18.
  7. חשוב לזכור כי יכולות מסוימות מתפתחות בגילאים מאוחרים יותר- לדוגמא תיאום עין-יד הדרוש בענפי ספורט כמו טניס או כדורסל מגיעה לרמה טובה סביב גיל 6.
  8. במידה וילדכם עדיין אינו בשל לחוג ספורט, ניתן בהחלט להסתפק ברכיבה על אופניים, הליכה מרובה ומשחק במתקני שעשועים עד שתרגישו שניתן לנסות שוב.

בהצלחה!

מאת שניר אראל, פיזיותרפיסט מוסמך, פיזיותרפיסט ילדים במרכז תמר, מעבדת הליכה בבית חולים דנה ובי"ס און לילדים נפגעי שיתוק מוחין.